heffaklumpen83

Alla inlägg under april 2014

Av Ulrika - 30 april 2014 09:52


Här kommer receptet på muslin som jag har i min yoghurt.


5 dl havregryn

5 dl rågflingor

2 dl solrosfrön

1 dl cocosflingor

1 dl hackade mandlar eller hasselnötter

1 dl pumpafrön


2 dl vatten

0.75 dl rapsolja


1 dl linfrö

2 dl russin


Blanda ingridienserna i en långpanna. Blanda 2 dl vatten och 0.75 dl rapsolja. Häll oljeblandningen över grynblandningen, och dutta runt med fingrarna.

Rosta i ugnen ca: 30 minuter, 200 *. Rör runt minst 3 gånger under rostningen.


När blandningen svalnat, rörs 1 dl linfrö och ca 2 dl russin i. Man kan ha i saker man själv tycker om också såklart   

Jag tycker den är riktigt god!!   

Av Ulrika - 30 april 2014 09:46


Godmorgon alliopa.


Idag blir det mys och brasa:)


Vi skulle gått hem till Johan och Åsa, några goda vänner, men deras äldsta dotter har blivit magsjuk   . Så vi kommer vara hemma hos några andra goa vänner ikväll. Håller alla tummar och tår för att det inte ska regna. 


På dagen ska jag ut och promenera med mina fina barn, My får cykla runt och Mattis får ligga i vagnen. 


Höres sen   

Av Ulrika - 29 april 2014 22:21


'

Go kväll där hemma :)


 


Dessa fick jag av mamma idag i för tidig födelsedagspresent :D, TACK världens bästa mamma!


Har så ont i mina benhinner, har alltid haft lite ont innan graviditeten men inte så här. Dels var mina löparskor 3 år gamla, samt var jag MYCKET MER vältränad innan PLUS MIN FÖRBANNADE VIKT bidrar nog en hel del!! Så nu ska fläsket flöda. Dock tänker jag mjukstarta genom att gå varvat med löpning. Så imorgon läggs Mattis i vagnen, och My får ta cykeln så åker vi till STäket och går spåret där. Rakt och plant så att det blir lättare för My att cykla, sen snällare mot mina benhinner nu i början. Här i spåret är det två mördar backar.  ;)


Precis hemkommen från gymmet, blev ingen boxning, hann inte  . På gymmet körde jag på löpbandet 15 minuter, men bara på "6:an", höjde jag gjorde det satans ont! Sedan körde jag 5 km på rodden och avslutade med 10 minuter på crosstrainern! Har ingen motor riktigt i gymmet just nu, känner mer för att gå på pass. Men ska jag vara riktigt ärlig så har Forma riktigt uselt utbud på passen så där blir det inget mer än mitt egna. Finns ju Hässelby också, men för mig känns det långt att åka. Känns inge bra  att säga så om gymmet man jobbar på, men det är den bittra sanningen. I höst kommer jag köpa kort på Gymmix i Kungsängen, det kostar 650:- för en termin (inkl.150:- i medlemsavgift) och då får du gå på alla pass (inget gym). Stor variation på schemat, och pass som jag tycker är skitroliga!! 


Sitter just nu och äter mitt kvällsmål som består av keso, äppelbitar med kanel på plus ägg (på sidan av såklart).  Till middag blev det lax med potatis hemma hos min mormor. Eller stålmormor som jag kallar henne... hon är över 80 år och är ute och stavgår minst en gång per dag. Vill man träffa henne måste hon kolla isin agenda först thihi, hon är så himla rolig!    


Nu ska jag ta min minsting och gå å lägga mig, och HÅLLA ALLA TUMMAR OCH TÅR FÖR ATT VÄDERRAPORTEN ÄR FEL FÖR MORGONDAGEN!!!  


Godnatt alla fina   

Av Ulrika - 29 april 2014 10:33

Tji fick jag...

My gick till Thomas imorse och berättade att hon inte får cykla idag för att hon inte lyssnade igår... Helt på eget intiativ, gissa om jag blev stolt? Jag kände att då har hon verkligen förstått... Tji fick jag, sen startade tjatet:-(. Det betyder iofs inte att hon inte förstår, utan mer känner sig "straffad"... Usch vad hemskt det låter.. Straffad vid snart fem års ålder!

Nog om det :-)

Mår bra i kroppen idag och ser fram emot kvällens 90 minuters boxningspass!! Jag är helt frälst, trodde jag aldrig. Man blir underbart trött i kroppen, skakar och vill bara "komma i mål". Låter kanske inte så kul, men det är det!!
Innan passet ska jag åka och köpa löparskor, eller det är en för tidig födelsedags present från min mamma. :-).

Nu mys med minsingen som e så påverkad sv sina två tänder som är på väg, hjärtat vårt!!

Hoppas alla får en fantastisk dag!

Av Ulrika - 28 april 2014 21:05


Hej Hallå!  


Idag har varit en sån där fantastisk dag, där allt bara har varit mys. 

Jag och Mattis har haft en härlig hemma dag, jag har tvättat och bakat bröd. Mattis har hjälpt till på sitt lilla hörn. Han fick idag smaka sin första lilla smakportion, det blev morotspuré. Hihi han tyckte inte det var vidare gott   .


       (bilderna lägger sig fel när de laddas upp i bloggen, ska lösas!)

"snälla mamma inte mer"...

 

Hihi söta älskling!


När vi hämtat My från förskolan så gick vi förbi hemma hos Jennifer, så hon, Alva och Tyra ficl leka lite. Alva och Tyra är tvillingar och jämngamla med My. Jag hjälpte deras storasyster med läxan, hihi frågade fyra frågor så det var inte så ansträngande. Och hon gav fyra bra svar     .



Jag och M y åt kyclingwok till middag, den blev jättegod.   


Efter middagen gick vi ut för My ville cykla. Hon, precis som många andra barn (tycker jag), är väldigt oförsiktig med sina saker (detta stör mig någe enormt), slängde sin cykel mot bänken, varav den ramlar ner på marken. Jag ber henne snällt att ställa upp den med stödet, men nej hon struntar i vad hennes mamma säger och går iväg. Jag ber henne komma ett flertal gånger, men ingen kom. Då ledsna jag, tog cykeln och ställde in den i förrådet. Gick och pratade med henne, varav ungen fortsätter att inte lyssna! Då går jag in med Mattis (självklart ser jag My hela tiden), tillslut kommer hon. Då upplevde stackars My att JAG inte lyssna på henne, och att hon blev väldigt ledsen då! Då passade jag på (att försöka vara pedagogisk), "hur tror du då att din mamma känner när du inte lyssnar", fråågar jag! "inte bra", svarar hon! Nä det var ju klokt! Vi satte oss ner och prata och jag sa då att imorgon får hon inte cykla på hela dagen, varken vanlig, eller spark! Hon blir helt förkrossad och tycker att livet är orättvist!! Då tycker jag att hon kan tycka det, för någon gång får det baske mig vara nog med tjaffs.


Jaja nog med klagomål  !


Nu sover båda barnen, och jag väntar på min stora älskling som är på väg hem efter jobbet. Passar på att äta mitt kvällsmål, som består av keso, äppelbitar med kanel på, MUMS!


Hoppas alla mår toppen , och har haft en underbar dag! (nu hör jag gubbens bil).

Ska även passa på att göra dagens pass som är magövningar ur Olga Rönnbergs bok   .


Nattinatt på er  

Av Ulrika - 28 april 2014 16:26

Underbart väder :-)

Nu hem och laga kycklingwok... Mumma ....

Mattis njuter i vagnen!

Av Ulrika - 28 april 2014 13:20

Mild yoghurt med hemmagjord musli och äppelbitar ?

Av Ulrika - 28 april 2014 09:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards