heffaklumpen83

Alla inlägg under maj 2014

Av Ulrika - 29 maj 2014 22:09


Halloj!


Det känns så himla bra i kroppen just nu, jag känner mig inte så "full" i magen eller hur jag ska förklara det. Det känns som att kroppen jobbar, och jag känner mig ren. Recepten som jag lagar (world of shapes) är jättegoda och enkla att göra. 


Idag har jag ätit så här: 


Frukost: 2 st lowcarb bröd, med lite bregott på samt en skiva ost (26%) och en skiva pepparsalami på. Ett stort glas vatten. 


Lunch: Ceasarsallad


Fika: 2 Singoalla kakor (   det är inte lördag!)


Mellis: Minimorötter


Middag: Köttfärsröra med paprika, championer, lök och chipotlekrydda samt färsk tagliatelle. PLUS 1.5 pannkaka gled ner..... fy skäms på mig!


Jag dricker alldeles för lite vatten, ska göra som Sandra sa, ha en kanna vatten ståendes. Det är min läxa imorgon, minst 2 liter vatten!!


Idag har vi haft en riktig mysdag jag och min fina familj. På dagen var vi i Mulle Mecks lekpark som ligger i Solna. Det var nog den roligaste lekpark jag sett. Dock var det extremt många där. 

Sen när vi kom hem så kom Natalie och barnen över på middag. Det var jättemysigt, år och dagar sen vi sågs sist.. 


Nu sitter jag med mitt kvällmål som blev jordgubbskvarg igen. Fick till en kvällspromenad på 7.8 km idag, det tog mig 80 minuter, så inget jätte tempo. Men vågar inte överanstränga benhinnorna nu när jag äntligen kan gå på långpromenader igen. 


Kramis på er!! 

Av Ulrika - 28 maj 2014 08:11


Godmorgon världen   


Underbar start på denna morgon! Vaknade 06.30 av att Mattis ville ha mat, så efter det gick jag upp och gjorde dagens träningspass som såg ut så här.

1. 10 min cardio (kondition)

2. Över och runt (ta en pinne, håll längst ut på pinnen i båda ändarna. Joba framifrån, över huvudet tills pinnen är bakom ryggen, och tillbaka)

3. Knäböj

4. Bröststretch

5. Utfall

6. Halv framfällning

7. Plie

8. Höftlyft med boll

9. Benrotation

10. Cardio 10 min

11. Stående snöängel

12. Planka med benlyft

13. Hällkick

14. Knärodd

15. Knäböj, bred

16. Plankan 


Detta är ett av world of shapes( www.worldofshape.com ) upplägg, det är en sida via nätet som har hjälpt jätte många att gå ner i vikt och fått jättefina resultat. Du får ett träningsupplägg som du ska köra varje dag, sju dagar i veckan så länge som programmet du väljer är. Du får massvis av smarriga recept, som du på ett enkelt sätt kan styra själv genom att ställa in portionsmängden så att det blir rätt kcal för just dig. 

Jag har testat många olika pt sidor mm, men tyckt att det varit krångligt. Inga färdiga recept har man fått, utan så här många gram protein, fett, kolhydrater får du äta. Alltså inga färdiga recept har man fått. 

Här får du allt "serverat", och det är gott. Du kan även använda dig av deras matdagbok där datorn beräknar dina egna recept, datan räknar då ut hur mycket du ska ha av ingridienserna för att du ska hålla dig inom ditt kaloribehov. Detta är anledningen till att jag inte kan lägga ut så många recept mm just nu, för då ger jag ju bort deras och det är inte rätt. Men om ni är sugna på att utmana er påett enkelt och fungerande sätt så tycker jag att ni ska köra på detta sätt! Jag mår superbra i kroppen, och känner mig mycket piggare.   


Nu ska jag ta en dusch sen gå och lämna stora tjejen på förskolan. Efter det blir det ett besök hos min mormor för at sedan gå på massage, LYX!!


Höres sen!

  



Av Ulrika - 27 maj 2014 23:01


Go kväll!

Det är vad jag är faktiskt, en stolt mamma. Jag vill ägna det åt My, hon är verkligen helt fantastisk (Mattis oxå såklart). Man kan ha med henne överallt utan att "skämmas". Idag var jag inne i stan med henne och Mattis, hon gick snällt bredvid och höll i vagnen. Hon höll upp dörren till folk som kom efter henne. Och tjatade inte en endaste gång om att få något!!! Självklart kan hon visa sidor som man blir galen på, men hon vet att är vi ute bland folk så sköter man sig :-). Hon är ändå inte så stor än, även om hon fyller fem år i sommar. Vårt hjärta, fyller fem år helt otroligt!!

Idag var jag tråkig till middag och åt samma till middag som jag åt till lunch. Enkel kycklingwok med keso och bulgur. Efter middagen mös jag lite med familjen för att sedan åka till gymmet och träna. Jag körde 10 minuter cardio följt av 8 styrke och stretch övningar. Sedan 10 minuter cardio till, följt av 6 styrkeövningar. Efter träningen åkte jag hem till Cicci och Chris, vi har fått köpa en stol till Mattis av dem :-).

Lindahls kvarg med jordgubb är himla god!! Kan varmt rekommendera den som kvällsmål.. Mumsigt!!

Nu e det sussa time.. Imorgon bitti är det upp sju för att träna!

Kram

Av Ulrika - 27 maj 2014 12:32

Enkel kycklingwok med bulgur och keso ?

Av Ulrika - 27 maj 2014 09:55


Godmorgon allihopa!


Sitter i soffan med en sovande Mattis bredvid mig, så mysigt. Jag måste erkänna en sak som man faktiskt inte är så bra på i detta land tycker jag. Att ge sig själv beröm. Igår deltog jag i vårruset tillsammans med Åsa och två vänner till henne. Jag hade räknat med att bara gå runt eftersom jag haft så ont i mina benhinnor, och inte kunnat bygga upp konditionen något. Så jag hade alltså anmält mig till gruppen som skulle gå, det fanns två grupper, lunka och strosa. Värdarna "ledde" in mig i lunka gruppen, startskottet gick och jag blev så taggad att jag började springa på en gång. Och bra gick det, jag sprang ju om hela gruppen innan mig (jogga gruppen). Stolt var jag som tusan!! Dock gick jag en kilometer på asfalten för att skydda benhinnorna, men springa 4 kilometer första gången på ett år och tung i kroppen tycker inte jag är så illa. Väl i mål kände jag mig så nöjd, gick fram till Åsa och syrran och berätta att jag sprang ju förbi en hel grupp   . Men det visade sig att de hade ställt de olika grupperna fel, så jag hamnade i strosa gruppen och sprang om lunka gruppen.. Haha men jag är nöjd ändå, känns riktigt bra!!   



Idag ska jag ta med mig barnen och åka in till stan, vi ska handla kaninöron till My. De ska vara bamsefigurer på lördag när de har sin dansuppvisning. My vill vara lilleskutt, tyckte jag var lite gulligt. 


Ses senare 


Kramis

Av Ulrika - 25 maj 2014 20:02


JAG SKA INTE KLAGA FÖR JAG ÄR MAMMALEDIG!!   


Snacka om underbart väder vi har, känns som att det är i mitten av Juli. Thomas jobbade hela dagen igår, så jag och barnen fick njuta av solen utan honom   . Vi började dagen med at vakna vid åtta och låg kvar i sängen och mös till halv nio, efter det dukade jag och My upp frukost på balkongen. Hon åt havregrynsgröt och jag gjorde en smoothie på hallon, banan, kvarg och lättyogurt. Mattis nöjde sig med sin ersättning!

Sen kom Elin och Petter över en stund innan vi skulle åka till Ekhammarskolan för Mys genrep inför dansavslutningen nästa vecka. Snacka om skillnad sen i julas bara, barnen i gruppen var så duktiga. GULLUNGAR!!!


Efter genrepet åkte vi ner till Lillsjön och solade tillsammans med Petter och Elin. My, Elin och Petter badade... GALNINGAR!! Jag är en badkruka, men jag är inte redo att ta på mih bikini än så jag håller mig uppe på stranden med Mattis. Vid fem gav vi upp och åkte hem till oss och grillade korv, korv med bröd kan vara så himlans gott tycker jag. När Thomas kom hem myste vi i soffan, med chokladpudding och "nydde" (grädda, jag sa nydde när jag vra liten). 


Idag har vi firat mors dag, städat och varit ute i solen. Och självklart har vi röstat! På kvällen grillade vi fläskfilé, mumsigt. Till det hade vi klyftpotatis, sallad och sås på lätt creme fraiche, lök och tomat. Det blev rirktigt gott. Nu har jag precis kommit hem från att ha varit ute och cyklat en mil, det är inte långt men jag avskyr att cykla ute ( ja jag vet, jätte knäppt när jag är spinning instruktör). Fy f***n vad man trampar, men det känns som att man cyklar i slowmotion, på något sätt känns det som att det går fortare på spinningcykeln haha.   Efter cyklingen gjorde jag 20 stycken burpees (den enklare varianten, men nog så jobbiga!!).


Den enklaste formen av burpees genomförs utan armhävning och börjar i stående position. Därifrån böjer du på knäna och sätter i händerna i marken. Sparka utåt med benen till en armhävningsposition och tryck höften ner i marken. Hoppa sedan tillbaka med fötterna till utgångsläget och gör ett upphopp med händerna ovanför huvudet.

"http://www.styrketraningsprogram.net/burpees.html"

 

Så nu sitter jag ute på balkongen och njuter medan den bästaste mannen nattar barnen, han är helt fantastisk min man. Världens bästa man och pappa!   


Nu är det duchdax, sen planera veckans mat !


Stor Kram på er   

Av Ulrika - 23 maj 2014 10:08


God förmiddag på er! 


Vilket härligt väder det är ute, idag ska vi gå till Åsa och bada i deras pool och mysa. 


Nu har jag bloggat i en månad, och som jag berättade så kommer jag mäta mig en gång i månaden. Jag kommer lägga in förra månadens resultat, samt dagens. Jag är ganska nöjd med resultatet, hade jag jobbat hårdare hade jag definitivt haft bättre resultat. 

 

Hoppas alla får en underbar dag   

Av Ulrika - 21 maj 2014 21:13


Idag har varit en sån där fantastisk dag så man bara njuter! Jag och Mattis (som idag blir 5 hela månader) har varit i Ängsjö och hälsat på alla mina fantastiska elever. De har haft Ängsjölyftet idag, det är olika idrottsföreningar som då kommer dit och låter eleverna prova på olika sporter. Vi hade med oss picknick och bara njöt av   . 


Efter Ängsjö åkte vi till Mys förskola där det var fixardag, jag tycker det är mysigt att få träffa alla föräldrar och bara snacka, jobb och ha de trevligt. 


Nu på kvällen har jag haft mitt spinningpass på Forma, så underbart energigivande medlemmar vi har! Jädrar vad de kämpar!! Så starka!!   


Nu sitter jag och äter mitt kvällsmål, kvarg med jordgubbs smak, MUMS!


Nattinatt Hörs imorgon!!   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards