heffaklumpen83

Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

Vaggandes svan.....

Av Ulrika - 14 juli 2014 21:18


Go kväll!


Jag är rent ut sagt usel på att uppdatera på helgerna, de bara flyger iväg..   


I lördags åkte vi till Vaxholm och firade vårt husköp, älskar Vaxholm det är så mysigt där. Jag fick en "ätardag" av min pt, så vi passade på att fira då. Jag åt en hamburgetallrik där, tog dock den brödet. Det var riktigt gott att äta något annat än det jag ätit i tre veckor konstant. Efter det gick vi och tog en mjukglass, där åt jag bara halva för det blev för mycket. Men ack så gott!!


Jag skriver inte mycket om min diet, vad jag äter och så eftersom den är "räknad" på mig, samt så skulle jag ju ge bort ett gratis kostschema. Och det skulle inte vara så snällt mot Camilla!


När vi kom hem kom min älskade syster över på middag, då grillade vi kött, gjorde färsk potatis i ugn och en jätte smarrig sås som syrran gjorde. På kvällen blev det godis och ännu mera mys! 


Nu är det på dieten igen, och det känns riktigt bra att köra på. Precis hemkommen från bootcampen och det var det värsta jag varit med om. Vi körde trappträning, och jag tror aldrig jag sprungit så mycket i trappor någon gång. För varje gång vi kom ner så skulle vi göra olika övningar bl.a 40 armhävningar, 40 sit ups, upp för trappan igen sen 20 burpees, upp för trappan igen, sen 40 "ryggresningar samt 50 sit ups och så fortsatte vi så. 

Efter det körde vi jägarställning två och två, och SEDAN får kvinnan för sig att vi ska köra trappan IGEN. MEN då var det mer styrka. Så det blev utfall upp, jogg ner. SEN jämnfota hopp vartannat steg upp och det  är inte min grej. Känner mig verkligen som en extremt tung heffaklump med en traktor bakpå mig. Denna övning får mig att känna mig helt usel!! Usch och fy!! Vi avslutade med mage samt intervall träning. 


Känslan jag har under de 45 minuter är att jag skulle vilja gå raka vägen fram och klippa till Camilla, jag blir så förbannad under passet. Men det släpper direkt efter för det är så skönt när man är klar!!


Ja juste ja... haha.. idag var jag, My och Mattis och lekte i lekparken tillsammans med Åsa, Isabell och Flisan. På vägen hem  cyklar My bakom mig och säger " mamma du ser ut som en svan bakifrån, din rumpa bara gungar".... tack för den älskade unge! Jag fick en bild framför mig där tre svanar promenerar vaggandes framåt..


Hihi 


Nu ska jag och älsklingen se på "orange is the new black"


Nattinatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 27 juli 2014 11:44

Hej allihopa! Inatt åskade det här, jättemysigt. Nu regnar det och det syns inget blått på himlen. Ovanligt, vädret har varit oslagbart den här veckan. Men nu behövs regn så vi får behålla det gröna! Men sen får gärna solen titta tillbaka. Imo...

Av Ulrika - 26 juli 2014 12:06

Vi är nu på sluttampen av vår underbara vecka på gotland, en vecka känns alldeles för kort. Största delen har tillbringats på tofta strand, så mysigt! Kritvita stränder, härligt vatten dock extremt mycket folk. I onsdags fyllde My 5 år, den dagen...

Av Ulrika - 19 juli 2014 10:02

  Godmorgon allihopa :)   Startade morgonen med att powerwalka 6 km, härligt. Idag ska jag och My på bio med Åsa och Isabelle i Kista. Efter det åker vi hem till karlarna och grillar och myser.    Igår skulle jag och bästa Elin ut och gå på...

Av Ulrika - 16 juli 2014 20:35

  Jag vill oxå kunna äta allt det där riktigt goda och kunna vara smal. kan bli så avundsjuk när jag ser en del människor äta godis, dricka vin, äta massa onyttigt och vara fina i kroppen. Även om jag vet att förr eller senare kommer de inte må så ...

Av Ulrika - 15 juli 2014 09:18

Nu är det dags för bankomöte :-). Skojigt!! Ha en härlig dag allihopa :-) ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards