heffaklumpen83

Direktlänk till inlägg 8 juli 2014

Älskade pappa!

Av Ulrika - 8 juli 2014 11:08


Idag är det fyra år sedan min älskade pappa dog. Saknar honom något otroligt, han togs ifrån oss alldeles för tidigt. JÄVLA CANCER!! Lömsk, äcklig och vidrig på alla sätt. Den 23 Juni 2010 skulle han in och få svar på röntgen. Läkaren var glad den morgonen för hon skulle få berätta för pappa att lungtumören äntligen slutat växa. MEN när hon kom till jobbet och såg röntgenbilderna på hjärnan, såg hon att det bildats metastaser runt hela pappas hjärna. 16 dagar senare dog en av de finaste människorna!


Jag kan fortfarande inte förstå att han är död, det känns inte så. För hur kan någon kännas så levande som inte lever? My förlorade sin morfar, en morfar som skulle göra allt för sina barnbarn. En morfar som skulle ta vara på allt  och njuta av all tid han kunde få med henne och Mattis. Detta gör nog ondast att våra barn inte får ha honom nära sig, inte uppleva vilken fin människa han var.


Pappa kunde tycka mycket, han avskydde till exempel piercingar och tatueringar. Så den första reaktionen på att hans äldsta dotter träffade en kille med detta blev inte så positiv. Men den reaktionen varade endast tills att pappa fick träffa Thomas för första gången. Thomas och pappa fick en jättefin relation. Och det beskriver pappa rätt bra tycker jag. Han tyckte på ett visst sätt, men han gav ALLTID alla en chans. 


Jag saknar min pappa, min teddybjörn     

Pappa och mamma i New York september 2009. Två veckor senare fick vi beskedet att han hade lungcancer, 10 månader senare dog han!

































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 27 juli 2014 11:44

Hej allihopa! Inatt åskade det här, jättemysigt. Nu regnar det och det syns inget blått på himlen. Ovanligt, vädret har varit oslagbart den här veckan. Men nu behövs regn så vi får behålla det gröna! Men sen får gärna solen titta tillbaka. Imo...

Av Ulrika - 26 juli 2014 12:06

Vi är nu på sluttampen av vår underbara vecka på gotland, en vecka känns alldeles för kort. Största delen har tillbringats på tofta strand, så mysigt! Kritvita stränder, härligt vatten dock extremt mycket folk. I onsdags fyllde My 5 år, den dagen...

Av Ulrika - 19 juli 2014 10:02

  Godmorgon allihopa :)   Startade morgonen med att powerwalka 6 km, härligt. Idag ska jag och My på bio med Åsa och Isabelle i Kista. Efter det åker vi hem till karlarna och grillar och myser.    Igår skulle jag och bästa Elin ut och gå på...

Av Ulrika - 16 juli 2014 20:35

  Jag vill oxå kunna äta allt det där riktigt goda och kunna vara smal. kan bli så avundsjuk när jag ser en del människor äta godis, dricka vin, äta massa onyttigt och vara fina i kroppen. Även om jag vet att förr eller senare kommer de inte må så ...

Av Ulrika - 15 juli 2014 09:18

Nu är det dags för bankomöte :-). Skojigt!! Ha en härlig dag allihopa :-) ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards