heffaklumpen83

Alla inlägg under juni 2014

Av Ulrika - 22 juni 2014 11:38


Godförmiddag!


Hoppas alla haft en underbar midsommar, det har vi. Vi var hos våra fina vänner Johan och Åsa, och där var även Anna-Lena och Fredrik, deras dotter Ida går också på Mys avdelning. Vi startade nere vid kyrkan i Kungsängen för att sedan fortsätta hemma hos Johan oh Åsa. Vi åt gott och drack gott, vi tjejer förlorade i kubb TVÅ GÅNGER!!! Måste ha varit någe fel.....   ..

Vi kom hem vid ett och sov så himla gott, ända till 8.30, så skönt!!


Sedan blev vi bjudna på brunch hos Johan och Åsa och då gled det ner lite Rosé då också, så mumsigt   ..



Nu sitter jag här nöjd efter helgens bravader och börjar smått inse vad jag gett mig in på.. Jag är en väldigt impulsiv person, vill extremt mycket och tar ibland på mig för mycket. 


Detta är något jag VERKLIGEN vill, men har inte haft styrkan riktigt att fullfölja. Nu har jag tagit hjälp av Camilla, som har skrivit kostschema och träningsschema till mig. Vi kommer även köra en pt timma i veckan, samt så kommer jag vara med på hennes bootcamp   ..

Nu har jag ingen återvändo och det  känns riktigt bra men även JÄTTELÄSKIGT!! Jag är så otroligt svag för godis och kakor så att det är sjukt. Det styr verkligen mig. MEN NU SKA KAG TA KONTROLLEN!!!


PEPPA MIG OCH HEJJA PÅ MIG FÖR JAG SKA TA MIG I MÅL DENNA GÅNG!!  


Kram

Av Ulrika - 19 juni 2014 22:56


Natt natt. Nu är det sovas om man ska orka imorgon. Den här mamman ska dricka breezers imorgon :) m

Av Ulrika - 19 juni 2014 17:48


Jag är inne i ett vakum vad gäller allt som har med vikt att göra. Jag startade bloggen för att det inte skulle finnas en utväg och det tänker jag hålla. Jag ska nå mitt mål, men jag vill hitta ett sätt som fungerar för mig och det har jag inte gjort hittills.

Jag tog mig en funderare kring varför det var mycket lättare efter att jag fött My... Eller det kan vi ju diskutera.. Hade en pärs tiden efter jag fött My, inte på grund av henne utan omständigheter runtikring mig och min familj gjorde att det var en riktigt tung tid. Tack och lov hade vi My som lyste upp våra dagar med sin närvaro...


Till saken.. När My var ett år så öppnades Forma, och jag fick jobb där som spinninginstruktör av Camilla. Camilla och jag spenderade många träningstimmar ihop, hon hjälpte mig med min kost och träning och fick mig varje gång att ta i det där lilla extra. Så jag har funderat och funderat och tagit upp kontakten med henne igen och bett om hjälp. Jag behöver någon som kan skrika och gorma på mig när jag är redo att ge upp, för min "vilja" är borta. Ta mig rätt när jag skriver så, jag VILL GÅ NER I VIKT, men har inte styrkan själv just nu. Så på måndag startar jag ett kostprogram samt så kommer jag gå på ett träningsprogram. Camilla och jag kommer att köra en pt timma per vecka samt så kommer jag delta i hennes bootcamp så mycket jag kan. Nu är det bara och köööööra och nu kommer det inte bli några mer avbrott!! Jag kommer verkligen behöva er nu!! Peppa mig att göra detta, frö det kommer bli sjukt jobbigt. Men det handlar bara om att bestämma sig och det har jag nu gjort (annars hade jag inte kontaktat Camilla). Kostschemat är riktigt strikt, dock får jag ha en "ätardag" i veckan, och det är min räddning. Jag kommer att gå en powerwalk varje morgon innan Thomas går till jobbet, samt köra träningspass hemma när min älskling sover. 


Nu är det all in mina vänner, och jag SKA banne mig klara detta nu!! HEJJA MIG!!!!!


Ses snart   

Av Ulrika - 19 juni 2014 01:04

Återkommer imorgon :)

Av Ulrika - 4 juni 2014 20:41


blir jag så extremt sur, grining och extremt sötsugen (vet att jag kan bli dt annars oxå, men då går det över på en gång). Jag blir riktigt bitter på folk som kan stoppa i sig vad tusan de vill och ändå se fräsha, smärta och slimmade ut. Medan andra (typ JAG) bara kan titta på godis och gå upp ett kilo! Ja jag VET att dessa personer inte rår för det, och förmodligen inte mår så prima "inuti" kroppen MEN ändå! ORÄTTVIST!!   


Har varit jättegrinig i tre dagar, kännt mig pluffsig och trött. Energin har inte velat visa sig, vilket har gjort att träningen inte lockat som den brukar! Men jag har ändå gjort något varje dag. I måndags blev det bara en promenad, så det blev en ta det lugnt dag. Igår tränade jag tillsammans med Natalie, vi körde igenom kroppen och det var riktigt härligt! Och idag har jag kört world of shapes pass för dagen samt mitt SISTA pass på Forma. Känns väldigt konstigt att jag inte ska sitta på deras podie igen... men nu är det dax för nya utmaningar   .

Sitter nu i soffan och känner energin börjar komma tillbaka, så imorgon är jag nog på banan igen. 


Hade tänkt åka och hälsa på älskade Iljansboda idag som jag saknar någe extremt, men Mattis har sovit jätte dåligt och vaknade förkyld igen!! Blir å nedra less på detta, när ska det ta slut?? Kan värmen komma ordentligt? 


Vi ska på dop i helgen så vi får se hur det blir med det, vill ju inte smitta någon samt så måste ju Mattis orka såklart!


Ses imorrn nu e det duschtajm!!   

Av Ulrika - 3 juni 2014 21:22

Snipp snapp slut... Så var den här skitdagen slut!!!!!!!

Sov gott!!!!

Av Ulrika - 2 juni 2014 23:35

Detta är vad jag orkar med att skriva idag!! Helt slut som artist!!

Nattinatt :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards