heffaklumpen83

Alla inlägg under maj 2014

Av Ulrika - 11 maj 2014 22:53

Godnatt på er!

Imorgon är en ny dag på en händelserik vecka.. Bästa Robbie Williams med Thomas, Åsa och Johan på torsdag. Och på lördag fyller jag 25......

Natti!
(Bild tagen från "http://web.comhem.se/stenfalk/nalle%20puh/heffa.html")

Av Ulrika - 11 maj 2014 03:20


Hej allihopa! 


Jag har inte skrivit på några dagar av två olika anledningar.

 

1. Mattis har haft jättehög feber och inte velat lämna min famn.

2. Detta har inte känts bra, och ville komma fram till ett upplägg som känns bra och köra på det.


Nu har det varit många banor hit och dit. Ena veckan skriver jag att så här kommer jag göra nu och sä här kommer jag göra nu. Det funkar inte för mig, utan jag måste hitta ett bra sätt som lugnar mig så jag inte känner mig helt värdelös. Just nu som jag tidigare nämnt är jag i en ond spiral  och håller på att jobba mig ur den men det går sakta! Jag skrev aldrig in min vikt förra veckan, utan skrev att den var detsamma, varför? Jo för enligt min värsta vän vågen (som man inte ska stirra sig blint på, jag vet!) visade att jag hade gått upp 800 gram den veckan (till 87.2 kg) trots inget fusk! Men den här veckan visade vågen 86.2 kg, vilket är positivt. MEN jag har bestämt mig för att:

 

1. Skriva in min vikt varannan vecka, för att lugna mig själv, inte för att kunna fuska, utan för att slippa tänka HELA tiden, TÄNK OM jag gått upp!

2. Få in fyra träningspass i veckan, får jag in fler är det ett plus. Men jag ska nöja mig med fyra!


Efter att jag fick My kändes inte resan lika lång som den gör nu, nu känns resan helt ärligt OMÖJLIG! Med My gick jag upp 9kg, var tillbaka på 76 när jag kom hem från BB. Nu gick jag upp 15 kg, lyckades ta mig till 80, men blev sjuk i fem veckor med halsfluss mm, gluffsade i mig (så JÄDRA dumt jag vet), varpå BAM massa kilon upp (har väldigt lätt för att gå upp i vikt)!!! Så nu sitter jag där jag sitter igen på ruta ett och sommaren är väldigt nära hörnet! 


Mina tankar springer mellan olika dieter, kostschema med pt, pulver SHIT vad ska jag göra. MEN jag tänker vara envis och göra som jag sagt, lååååångsiktitgt (får bara acceptera att det blir vassen i år). Minska mina portioner, bara äta snask på lördagen och absolut inte då i mängder!

Få en jämn och bra balans! Något som ligger och tynger och stressar mig någe extremt är mina benhinner som gör att jag inte klarar av att ens gå ut på en härlig promenad!!! Detta stoppar ju upp denna process någe extremt, då jag har det perfekta tillfället att kunna ta flera härliga promenader om dagen eftersom jag är mammaledig. Men kan jag det?! NEJ för det gör så sjukt ont! OCh jag lovar att det beror på att jag är så nedrans fet just nu! (Ska till sjukgymnast för det på fredag). Så det grämer mig hela dagarna, det blir inte lika naturligt att röra sig, utan det krävs konstant planering för att motionera. Vilket betyder att jag behöver ha hjälp hemifrån och kräver extra från Thomas. Och det är ju inte riktigt rätt heller. Har väldigt jobbigt för att gå upp supertidigt eftersom Mattis vaknar mycket på nätterna just nu eftersom hans förbaskade slem ALDRIG försvinner!! Ni hör ju hur det låter , negativ ont skit spiral som  känns bara helt omöjlig!! BLÄ!!


Nog om detta! Varje Söndag kommer veckansmatplanering samt träningsplanering komma upp, och söndagen efter utvärdering. Vill ni inte läsa det, är det bara hoppa över. Jag kommer inte ge upp och jag kommer att komma ur detta, det är bara lite uupför just nu. 

Nästa vecka blir lite av en specialite, på torsdag är det dax för Robbie Williams så då blir det faktiskt lite drinkar och på lördag fyller jag år. Men som jag sa allt med motta. 

 

Nä nu får det vara slut på tråk inlägg, men har ju valt att göra den här resan "offentlig" och då kommer jag skriva om både det positiva och negativa!

 

Stor Kram till er, nu kanske jag kan somna när jag skrivit av mig :O). 

Av Ulrika - 8 maj 2014 15:27

Vill ha godis!!! Finns uppe i skåpet gaaaah!!!!!!!!

Bara en skulle vara så gott, men det skulle inte bara bli en!!!!

Av Ulrika - 7 maj 2014 22:25


Go kväll alla fina. 


Hoppas ni alla mår bra, här är allt toppen. Sitter i soffan efter ett styrkepass samt ett härligt tungt spinningpass! Fick dock tråkiga nyheter av några av deltagarna idag, att de ska sluta på Forma. De tycker inte att gymmet är värt den månadskostnad som är, och jag kan verkligen förstå dem. Dock tycker jag det är jättetråkigt och jag kommer att sakna dem! Deltagarna är anledmningen till att jag älskar att vara instruktör, de ger en så mycket härlig energi och jag hoppas att jag lyckas ge dem det också. Önskar jag kunde göra något för att de ska stanna, men det här är en ledningsfråga. De kom fram och tackade mig och sa att jag är en grym instruktör så det värmde extremt i hjärtat  . 


Innan passet idag körde jag armar, bröst och axlar. Riktigt skönt var det, körde 4*20 på varje muskel! Älskar känslan efter ett styrkepass   . Jag har bestämt mig för att väga mig på fredagar, känns bara som en bra dag att väga mig. Kommer att mäta mig en gång varje månad. 


Yeeeeeej, vet ni... idag klarade jag ta en promenad till och från förskolan utan att känna av benhinnorna  , underbart. 


NU ska jag ta och lägga mig och sova, känns helt underbart efter en jobbig natt. Så håll tummarna för att den här natten blir bättre. Imorgon tänkte jag ta en promenad samt köra rygg och magövningar här hemma, inga sit ups.


STOR KRAM TILL ER!   

Av Ulrika - 7 maj 2014 11:43


Inatt har vi inte sovit mycket jag och Mattis, han har vaknat typ två gånger i timmen och bara legat och  garvat... Hellre det iofs än att han vaknar hysteriskt och är ledsen. 


Nu ligger han och sover och jag tittar på Desperate Housewifes   .


Till frukost blev det mild vaniljyogurt med min musli, 2 ägg (endast vitan) och en proteindrink   . Mumsigt.


Hoppas alla får en bra dag   




Av Ulrika - 6 maj 2014 23:44

Att träna så man skakar är helt fantastiskt!! Har precis kommit hem från 90 minuters boxning och det är galet kul!! Jag får köra tillsammans med intruktörerna så jag får boxas hela tiden, istället för som de andra, de håller i mitzarna varannan låt. Så man blir härligt mör. Och jag behöver verkligen jobba på min teknik så det är ju bara bra!! (Martin hjälp!!!)

Maten har känts riktigt bra idag, dock känner jag att jag går på färre kalorier per dag. Men det är bara härda ut! Mat innehåller mer kalorier än man tror, lärorikt att se. Känner mig jätte taggad inför detta nu, har äntligen hittat tillbaka till motivationen och det känns helt underbart:-).

Imorgon ska jag köra med Natalie på gymmet( och kanske Lotta) och Natalie ville köra hårt så nu ska hon få jobba!! Mohahaha!!!! Efter det kör jag mitt spinningpass klockan 19.00 Att vara instruktör är så otroligt kul, att få leda och hjälpa deltagarna att ge det där lilla extra. UNDERBART!!!!!!!

Nu e det nattinatt. Har en "liten" godbit bredvid mig som ligger och "snusar" gött, så fantastiskt mysigt!! ( hihi ni hör ju bara HUR fantastiskt jag tycker allt är, måste vara endorfinerna efter träningen som är helt vilda)!!!

Stor kram!!

Av Ulrika - 6 maj 2014 11:38

God förmiddag på er :-).

Hoppas alla har en bra förmiddag!

Idag startade jag med en brakfrukost. Havregrynsgröt ( 1dl havregryn, 2 dl vatten), till det hade jag i 1tsk hemmagjord blåbärssylt, 25 gram hasselnötter och en tesked krossade linfrön samt 1 dl mellan mjölk. PLUS 2 kokta ägg ( som sagt äggbert). 532 kcal blev det!! Ordentlig laddning inför kvällens 90 minuters boxningspass !!

Ha en bra dag allihopa!!

Av Ulrika - 5 maj 2014 21:22


Fiskburgare


800 gram fiskfilé ( jag tog torsk)

1 rått ägg

4 msk ströbröd

Salt och peppar

Sesamfrön 


Mixa fisken, häll i ägget, ströbrödet och salta och peppra. Vill man kan man ju även ha i lax och räkor. Blanda ihop så att det inte faller isär. Lägg sesam frön i en djup tallrik. Forma den mixade fisken till den size av burgare du vill ha och doppa i sesamfröna. Lägg på plåt och skjuts in i ugnen. Jag hade ugnen på 200 grader, och nästa gång jag gör detta skulle jag ha dem inne i tjugo minuter istället för 30   .

 

Jag hade sallad till och inget bröd. Dressing får ni hitta på själva för den jag gjorde var inge god   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards